درمان زخم مقعدی، در اثر یبوست، رابطه جنسی و…. در خانه

زخم مقعدی

مشاهده زخم (ترک)، شکاف یا برجستگی در مقعد به خصوص اگر با درد و خونریزی همراه است، یعنی مشکل جدی این بخش از بدن را درگیر کرده و نباید به سادگی از کنار آنها عبور کرد! در این صفحه می خواهیم به بررسی درمان زخم مقعد، علت و علائم آن  بپردازیم:

 زخم مقعد چیست؟

زخم مقعد، ترک یا پارگی عمیقی است که می تواند روی پوست یا غشاء مخاطی آن ایجاد شود. این ترک ممکن است داخل مقعد (در راست روده) و یا بر روی پوشش بیرونی باشد. این شرایط می تواند در هر سنی ایجاد شود و در افرادی که مرتباً دچار یبوست میشوند، شایع تر است.

علائم

در اغلب موارد این زخم ها خوش خیم بوده و تهدید جدی برای حیات محسوب نمی شوند، با این حال نباید به سادگی از کنار آنها عبور کرد. در صورت مشاهده هر نوع علائمی، بدون اتلاف وقت با پزشک مشورت کنید.

  • خون در مدفوع
  • خونریزی از مقعد (خون معمولاً قرمز روشن است.)
  • درد مقعد ( به خصوص هنگام اجابت مزاج)
  • دفع مدفوع با تاخیر
  • مخاط در مدفوع
  • احساس نیاز مداوم به دفع

زخم مقعد در اغلب موارد ناشی از بواسیر، شقاق و فیستول است. این بیماریها به مرور زمان پیشرفت می کنند، بنابراین درمان این بیماریها باید در اولویت شما باشد.

زخم مقعدی نشانه چیست؟

این زخم می تواند در اثر بیماری های جسمی و یا حتی فشار روانی شدید ایجاد شود. علت زخم شدن مقعد عبارتند از :

شقاق

شقاق یا فیشر شایع ترین علت برای زخم شدن مقعد است. این بیماری باعث به وجود آمدن یک ترک یا زخم عمیق در مقعد می گردد.

از علائم بیماری شقاق می توانیم به درد شدید، خونریزی، خارش و سوزش مقعد و …. اشاره کنیم. این بیماری باید هرچه سریع تر درمان شود، زیرا که عمق زخم به تدریج افزایش می یابد. بهترین راه درمان فیشر، لیزر درمانی است.

بیشتر بخوانید : درمان شقاق

مشاوره رایگان

ارتباط با کلینیک نوین برای پاسخگویی به سوالات و مشاوره

بواسیر( هموروئید)

بواسیر یا هموروئید شایع ترین نوع بیماریهای مقعدی یا نشیمنگاهی است. وقتی به رگ های مقعد (داخل یا خارج از آن) فشار بسیار زیادی وارد شود، دیواره این رگ ها به تدریج متورم شده و گشاد میشوند. 

در نوع خارجی هموروئید رگ های متورم شده بر روی دریچه مقعدی شبیه به یک زخم قابل مشاهده و لمس هستند.

برای از بین بردن هموروئید باید زائده یا شکاف مقعد ایجاد شده با استفاده از لیزر حذف شود. لیزر روشی سرپایی است که در کمتر از نیم ساعت بیماری شما را بدون درد یا خونریزی برطرف می کند.

بیشتر بخوانید : درمان بواسیر

فیستول

بیماری فیستول یک مسیر شبیه به تونل است که دو عضو از بدن را به هم متصل می کند. آبسه به تجمع عفونت در زیر پوست اطراف مقعد گفته میشود. وقتی آبسه درمان نشود، عفونت به تدریج از داخل روده تا روی پوست گسترش یافته و مسیری را ایجاد میکند، که فیستول شناخته میشود.

برای از بین بردن فیستول مسیر ایجاد شده را با استفاده لیزر و بدون اینکه بیمار دردی داشته باشد، می سوزانند. لیزر در کمتر از نیم ساعت بیماری شما را رفع می نماید.

بیشتر بخوانید : درمان فیستول

مشاوره در واتساپ

مشورت با کارشناسان و پاسخگویی به سوالات بیماران در مورد تشخیص و درمان بیماری

یبوست

یبوست به اختلال در عمل دفع مدفوع گفته میشود. این شرایط موجب میشود، تا عمل دفع به سختی انجام شود. وارد شدن فشار به مقعد در اثر یبوست مزمن میتواند باعث ایجاد زخم بر روی پوست اطراف مقعد گردد.

بیشتر بخوانید : درمان یبوست

 رابطه جنسی مقعدی

رابطه مقعدی، نوعی رابطه جنسی است که از مقعد به عنوان عضو جنسی زنانه استفاده میشود. واردن شدن آلت یا هر شیء به مقعد می تواند دیواره های آن را تحت فشار قرار داده و باعث ایجاد بریدگی گردد.

بیماری التهابی روده (کرون، کولیت و …)

بیماریهای التهابی روده یکی از مهمترین علت های ایجاد زخم در مقعد هستند. این بیماری ها موجب عفونی شدن بخشی از روده میشوند. التهاب شدید در رکتوم ( بخش انتهایی روده که راست روده نیز نامیده می شود.) باعث ایجاد زخم در مقعد می گردد. 

پرولاپس یا افتادگی رکتوم

پرولاپس یا بیرون زدگی روده از مقعد یکی از اختلالات کمتر شایع است، اما می تواند از علت های زخم شدن مقعد باشد. برای بررسی بیشتر باید با پزشک مشورت کنید.

بیشتر بخوانید : درمان بیرون زدگی مقعد

استرس شدید

در برخی موارد شکاف یا ترک مقعد با  استرس و اضطراب مرتبط هستند. زیرا این شرایط می تواند فشار زیادی را به بدن وارد کند که در نتیجه آن بیمار دچار مشکلاتی در مقعد از جمله زخم میشود. 

 بیماری های مقاربتی (تبخال تناسلی، سیفلیس و …)

بیماریهای مقاربتی از طریق رابطه جنسی منتقل میشوند، بیماریهای نظیر تبخال تناسلی، زگیل تناسلی، سفلیس و …. می توانند باعث ایجاد زخم در مقعد شوند. 

برای پیشگیری توصیه میشود، از برقراری رابطه جنسی کنترل نشده خودداری و حین رابطه از کاندوم استفاده نمایید.  

بیشتر بخوانید : علت گوشت اضافه مقعد چیست

زخم مقعدی نوزاد و کودکان

شایع ترین علت این مشکل مقعدی در کودکان و نوزادان، بیماری شقاق است. همان طور که پیشتر ذکر کردیم، شقاق ترک خوردگی عمیقی است که در مخاط یا پوست اطراف مقعد ایجاد میشود.

برای درمان کودکان لازم است از پزشک کمک بگیرید. 

همچنین برای جلوگیری از این وضعیت مصرف فیبر، انجام بازی های فیزیکی با کودک، ورزش و نوشیدن حداقل 5 لیوان آب در طول روز توصیه میشود. برای اطلاعات بیشتر میتوانید صفحه درمان شقاق در کودکان را مطالعه نمایید.

درمان زخم مقعد

درمان این مشکل بستگی به عامل زمینه ای که باعث ایجاد آن شده است، دارد. پس قبل از هر اقدامی با پزشک در این مورد مشورت نمایید. 

بیماری های بواسیر، شقاق و فیستول با استفاده از لیزر درمان می شوند. بیرون زدگی روده با انجام جراحی و بیماریهای التهابی روده و یبوست یا مصرف دارو و تغییر در رژیم غذایی قابل رفع و درمان هستند.

برای درمان زخم مقعد به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

 بیماران مبتلا به زخم داخل مقعدی معمولاً به دلیل خجالت یا ترس، مراجعه به پزشک برای درمان را به تاخیر می اندازند که این امر منجر به درد بیشتر و تشدید وضعیت می شود. ما در کلینیک نوین محیطی خصوصی، آرام و استریلیزه را برای بیماران فراهم کرده ایم.

برای بررسی، پزشک از معاینه فیزیکی استفاده می کند. اما برای تشخیص علت ایجاد این وضعیت، ممکن است انجام آزمایشات زیر را توصیه نماید.

  • آنوسکوپی : آنوسکوپ ابزاری شبیه به یک  لوله کوتاه است که پزشک از آن به منظور بررسی مقعد استفاده می کند. تا ضایعات داخل مقعد را به راحتی مشاهده کند.
  • سیگموئیدوسکوپی : پزشکان در حین انجام سیگموئیدوسکوپی یک وسیله انعطاف پذیر شبیه به یک لوله بلند را به مقعد وارد می کنند. در انتهای این دستگاه یک دوربین قرار دارد تا از این طریق داخل رکتوم و قسمت تحتانی روده بزرگ قابل مشاهده باشد.
  • سونوگرافی رکتال : در طی این آزمایش، پزشک یک وسیله کوچک به نام پروب را در راست روده قرار می دهد.  پروب از امواج صوتی برای نشان دادن تصاویر داخل رکتوم استفاده می کند تا پزشک شما زخم های داخل مقعد را مشاهده نماید.
  • بیوپسی : ممکن است پزشک از بافت اطراف نمونه برداری (نمونه) کند و آن را به آزمایشگاه بفرستد.

تعیین نوبت ویزیت

تعیین نوبت ویزیت و مراجعه به پزشک برای درمان زخم مقعدی

درمان زخم مقعد با لیزر

درمان زخم مقعد

لیزر درمانی روش نوین درمان بیماریهای نشیمنگاهی یا مقعدی است. از آنجایی که مقعد ناحیه ای حساس محسوب میشود، هر اشتباهی در جراحی میتواند عوارض جبران ناپذیری از جمله بی اختیاری در کنترل مدفوع را به دنبال داشته باشد. 

در این روش درمان با تابش اشعه لیزر، بدون ایجاد برش و بدون اینکه بیمار دردی را احساس کند و یا دچار خونریزی شود، جراحی انجام میشود.

از مزایای درمان لیزر در مقایسه با جراحی سنتی میتوانیم به این موارد اشاره کنیم: 

  • درمان سرپایی
  • بدون درد یا خونریزی
  • هزینه مناسب
  • درمان قطعی یا یکبار انجام لیزر
  • مناسب برای بیماران در هر سن و سال
  • درمان انواع بیماریهای مقعد از جمله بواسیر، شقاق، فیستول و …..

پاسخگویی به سوالات لیزر

پاسخگویی به سوالات بیماران در مورد لیزر، نحوه انجام

درمان خانگی زخم مقعدی

درمان خانگی زخم مقعدی

رعایت نکات زیر می تواند به شما در بهبودی علائم کمک کند:

  • آب زیاد بنوشید: کمبود آب بدن می تواند مدفوع را سفت و خشک و دفع مدفوع را سخت تر کند. بنابراین حداقل 8 لیوان آب در طول روز بنوشید. 
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید: بهترین راه درمان زخم مقعدی در خانه رعایت رژیم غذایی سالم است. مصرف غذاهای غنی از فیبر می توانند یبوست را برطرف کنند. فیبر مدفوع را نرم کرده و به آن کمک می کند تا سریعتر از روده عبور کند. مصرف میوه ، جو دوسر و حبوبات توصیه میشود.
  • از زور زدن اجتناب کنید: هنگام اجابت مزاج فشار آوردن بیش از حد می تواند باعث شکاف مقعد شود. پزشک یا فیزیوتراپیست می تواند به شما نشان دهد که چگونه می توانید عضلات مقعد خود را کنترل کنید تا بتوانید بدون آسیب رساندن به مقعد یا راست روده ، اجابت مزاج داشته باشید.
  • در مورد مصرف ملین ها از پزشک خود سوال کنید: ممکن است پزشک مصرف نرم کننده مدفوع یا ملین مدفوع مثل قرص سی لاکس را توصیه کند. این داروها با سهولت در دفع مدفوع می توانند یبوست را برطرف کنند.
  • دارو مصرف کنید : اگر به بیماری التهابی روده مانند کولیت اولسراتیو مبتلا هستید، پزشک یک برنامه درمانی را به شما پیشنهاد می کند. برنامه شما ممکن است ترکیبی از داروهای ضد التهاب تجویز شده، داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی و تغییرات رژیم غذایی باشد.

پماد ترک مقعد

مصرف پماد های دارویی درمان موقتی است که می تواند برای مدت کوتاهی علائم بیماری شما را تسکین دهد. 

  • هیدروکورتیزون : مصرف پماد کورتیکواستروئید یا همان هیدروکورتیزون می تواند در رفع علائم بیماری از جمله بهبود التهاب و کاهش درد موثر باشد. 
  • نیتروگلیسیرین  : بهترین پماد برای زخم مقعدی مزمن نیتروگلیسیرین است. این پماد موضعی باعث آرامش و رفع انبساط عضلات می گردد. به علاوه با افزایش گردش خون می تواند در رفع و کاهش درد موثر باشد.
  • لیدوکائین : پماد لیدوکائین داروی بی حسی است که در رفع موضعی درد به صورت موقت موثر است. در مصرف این دارو زیاده روی نکنید، زیرا ممکن است شرایط را وخیم تر از قبل کند.

هشدار : هیچ یک از این داروها نباید برای مدت طولانی مصرف شوند. زیرا که مصرف این داروها بدون عوارض جانبی نخواهد بود. 

عوارض

به ندرت این شرایط باعث ایجاد عوارض خطرناک میشود. اما در افراد مسن به خصوص افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند و یا مبتلا به دیابت هستند، این شرایط می تواند باعث خونریزی شدید شود و نیاز به مراقبت های ویژه دارد.

نتیجه گیری

این بیماری در بیشتر موارد ناشی از یبوست و وارد شدن فشار به مقعد رخ میدهد.  با رعایت یکسری نکات می توان احتمال ابتلا به این عارضه را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

  •  مصرف فیبر کافی برای جلوگیری از یبوست (مصرف انواع میوه ها، سبزیجات و غلات در طول روز )
  • نوشیدن آب کافی حداقل 8 لیوان در طول روز 
  • پرهیز از وارد کردن فشار به مقعد حین دفع مدفوع
  • پرهیز به تاخیر انداختن عمل دفع زیرا یبوست تشدید میشود.
  • ورزش روزانه حداقل 30 دقیقه در طول روز 
  • پرهیز از  مصرف سیگار و مخدر ها
  • کنترل بیماریهای التهابی روده و مصرف منظم داروها

143 دیدگاه دربارهٔ «درمان زخم مقعدی، در اثر یبوست، رابطه جنسی و…. در خانه»

  1. سلام آقای دکتر آیا روشی برای درمان خانگی زخم مقعدی که در اثر رابطه جنسی ایجاد شده، وجود دارد؟

    1. – یبوست کنترل کنید (فیبر مصرف کنید.)
      – نشستن در یک لگن آب گرم
      اگر در طی چند هفته زخم برطرف نشد، با پزشک مشورت کنید.

  2. مینا رضایی

    حدود سه ماه هست که مقعدم زخم شده و بهبود پیاده نمیکنه، چه توصیه ای دارید آقای دکتر؟

    1. احتمالا دچار شقاق شدید،شقاق خود به خود درمان نمیشود و برای درمان لازم است از پزشک کمک بگیرید. برای تشخیص قطعی و معاینه حضوراً تشریف بیارین.

  3. زخم شدن مقعد در اثر یبوست را می توان با دارو درمان کرد؟ چه دارویی را توصیه می کنید؟

    1. بستگی به شدت زخم دارد اگر زخم سطحی باشه میتونید از داروهایی مثل هیدروکورتیزون استفاده کنید. اما اگر زخم شقاق یا بواسیر باشد، باید برای درمان از یک پزشک کمک بگیرید.

    1. همان طور که در همین صفحه مفصلا توضیح داده شده مصرف پمادهایی مثل هیدروکورتیزون یا نیتروگلیسیرین می تواند موقتا علائم را تسکین ببخشد. اما اگر زخم در طی 10 روز بهبود نیافت حتما برای با پزشک مشورت کنید.

  4. سلام خسته نباشید من بعداز زایمان سومم هر بار که با همسرم رابطه دارم از جلو، فاصله جلو و عقبم ترک میخوره و حین رابطه خیلی درد میگیره ولی بعدش درد ندارم به نظرتون برا بواسیر هست؟باید چیکار کنم؟

    1. سلام. اگر منظورتون ناحیه پرینه (حدفاصل واژن تا مقعد) هست. بهتر است هرچه سریع تر با پزشک زنان مشورت کنید.

  5. سلام..اقای دکتر بنده ۴۸ساله هستم وحدود ۱۲ سال هست شربت متادون مصرف میکنم.البته هم اکنون خیلی کم کردم…چندین ساله مبتلا به یبوست شدید همراه با نفخ خیلی زجراور شده ام.باخوردن هرچیزی، تاکیدمیکنم هرچیزی نفخ شدیدمیگیرم. حال بخاطریبوست مقعدم بیرون زدگی وزخم داره البته پزشک گفته عفونت معده داری…انشاا…دراولین فرصت حضوری خدمت میرسم.چون ازشهرستان دورباید بیام…بهترین دارو برایم چیست؟

    1. فیبر زیادی مصرف کنید و از ملین های طبیعی مثل پسلیوم استفاده کنید. در اولین فرصت هم برای درمان اقدام کنید، چرا که وضعیت شما وخیم شده است.

  6. سلام آقای دکتربراثر رابطه جنسی مقعدم‌زخم‌شده‌وپوست‌دورش کبودشده یک‌ماهی‌ست خوب نشده وازپمادلیدوکائین هم استفاده کردم تاثیرچندانی نداشت برای درمان قطعی چیکاربایدکنم خیلی درددارم

    1. سلام. این احتمال وجود داره که بواسیر یا شقاق شده باشه. برای معاینه تشریف بیارین. میتونید عکس هم بگیرید و به شماره 09198770284 در واتساپ ارسال کنید تا راهنماییتون کنن

  7. سلام ببخشید یبوست شدید دارم 5روزه دفع نداشتم و اخرین بار فکر کنم زخم شد و خون اومد الان دفع برام از قبل هم سختتر شده و زیر شکمم درد میکنه با دارو درست میشه؟

    1. سلام. تشریف بیارین کلینیک تا مشکلتون دقیق تر بررسی بشه. احتمالا دچار شقاق مقعد شدین و با پماد قابل رفع هست. فقط تعلل نکنید، اگر دیرتر مراجعه کنید و شقاق مزمن بشه باید جراحیش کنید.

  8. سلام اقای دکتر من ۳۵سال دارم پنج ماه پیش زایمان کردم الان یبوست دارم واز مقعد هم به اندازه یک بند انگشت گوشت اضافه دارم باید چکار کنم با دارو برطرف میشه

    1. سلام. برای تشخیص قطعی باید معاینه بشین ولی با توجه به علائمی که ذکر کردین احتمالا دچار بواسیر هستین. دارو تاثیری در درمان این بیماری نداشته و در بهترین حالت علائم بیماری را تا حدی بهبود می بخشد. برای رفع این زائده می توانید با استفاده از لیزر در کمتر از نیم ساعت و بدون درد یا خونریزی از این بیماری رها بشین. پیشنهاد می کنم برای اطلاعات بیشتر صفحه درمان بواسیر با لیزر را مطالعه کنید.

  9. سلام آقای دکتر من یکی دو روز یبوست داشتم و اندازه یه جوش ریز در مقعد هست حالا چه دارو های خانگی به نظرتون خوبه انجام بدم مثلا در حالت نشستن یا دفع مدفوع هم مشکلی ندارم..لطفا راهنمایم کنید با تشکر

    1. میتونید موقتاً از پماد نیتروگلیسیرین استفاده کنید و در صورت عدم بهبودی در طول یک هفته، حضوراً تشریف بیارین

  10. سلام خ من چند وقت پیش یبوست های شدید داشتم بر اثر خوردن داروی خاص وخیلی فشار میدادم الان چین های اطراف مقعدم باز شده وداخلش قرمز هست البته خودم بادست باز میکنم ولی مثل اول بسته نیستن خون هم نمیاد فقط این چین ها باز هستن ومن خیلی نگرانم چه کار کنم که به هم جوش بخورن هفت هشت ماه هست که این طوریم .

  11. سلام
    بدلیل مسمومیت و اسهال دکتر قرص های دمیترون و امی لوپرا تجویز کرد بعد از ۳ روز دچار یبوست شدید شدم و از اون روز که دفع کردم مقعدم زخم شده و دو سه تا ترک داره که موقع دفع درد زیاد و کمی بعدش سوزش داره ، باید چی کار کنم؟

    1. سلام. احتمالا در اثر اسهال و یبوست به شقاق مبتلا شدین. برای معاینه و درمان به کلینیک مراجعه کنید. برای پرسش سوالات خود نیز می توانید با شماره 02186084961 تماس بگیرید.

  12. سلام‌ من امروز مدفوعم به زور اومد و وقتی هم‌که اومد خون زیادی اومد .کلینیک‌شما کجا هست و از کدوم‌شهر؟

    1. سلام. آدرس کلینیک : تهران میدان ونک، کوچه صانعی ( جنب دادگاه خانواده)، پلاک 50، طبقه 5 و واحد 15

  13. سلام
    من به مدت ۱ ماه که به یبوست مبتلا شدم ودور مقعدم به شدت زخم شده بود که با رفتن به دکتر و پماد زخم های سطحیش برطرف شد اما هنگام دفع مدفوع احساس خیلی درد شدید در ناحیه مقعد دارم و یا حتی دفع هم ندارم بنظرتون از شقاق میتونه باشه
    و ایا درمانی هم داره؟

  14. سلام من در اثر رابطه جنسی به زخم مقعد دچار شدم …
    درد خیلی شدیدی دارم که همینطور عرق میریزم …
    دلپیچه درد سوزش همش باهم قاطی شده …
    چیکار کنم که کمی بهتر بشه

    1. سلام. احتمالا دچار شقاق شدین. برای تشخیص دقیق از مقعد عکس بگیرین و به شماره 09198770284 در واتساپ پیام ارسل کنید تا شمارو راهنمایی کنن.
      رای کاهش درد یک لگن را از آب گرم پر کنید و برای 20 دقیقه در آن بنشینید.

  15. سلام آقای دکتر
    همسرم از بچگی به علت مصرف شیر گاو بجای شیر مادر دجار یبوست هست و همیشه با این مشکل روبرو میشه. با وجود مصرف فیبر زیاد و آب کافی و انجام ورزش، مجبور به مصرف داروی مسهل (سیلاکس) میشه. گاهی حتی روزی ۴قرص هم مصرف میکنه و باوجود مصرف خاکشیر و انجیر و آلو بازهم دفع نداره و بسختی بعد از چند روز دفع انجام میشه که منجر به درد و زخم مقعد و کمی خونریزی میشه. بنظرتون درمانی برلش وجود داره؟ خیلی اذیت میشه برای هربار دفع

  16. سلام آقای دکتر خسته نباشید.من بعد از یبوست مقعدم زخم شده و خیلی سوزش داره.فقط برای تسکینش از روغن نارگیل استفاده کردم.بخاطر شرایط کاریم خیلی سخته برام بیام تهران.دکتر خوبی هم تو اصفهان با این تخصص نمیشناسم.میشه راهنماییم کنید که به کجا میتونم مراجعه کنم؟

  17. سلام و وقت بخیر. بنده سه روز پیش در اثر مدفوع سفت و ناچار شدن به فشار به مقعد ، درد مقعد گرفتم و از اون به بعد ، حین هر دفعه دفع دچار درد میشم. دکتر جان راهنمایی میفرمایید؟

    1. سلام. به مقعد آسیب زدین باید معاینه بشین تا بیماری دقیق شناسایی بشه. فعلا فیبر را در رژیم غذایی بگنجانید تا مجدد به یبوست دچار نشین.

  18. کیمیا فراهانی

    سلام وقت بخیر، من به دلیل رابطه جنسی دچار ورم و‌خون مردگی در ناحیه معقد شدم و‌درد کم ، ممکن هست راهنمایی کنید

  19. سلام دکتر وقت بخیر بنده یبوست داشتم چندتا آلو خوردم که متاسفانه دوتاش را باهسته خوردم و هنگام دفع هسته داخل مقعدم زخم شده و هنگام مدفوع خونریزی دارم الان یک روزه راهنمایی کنین چه کار باید بکنم

    1. سلام. فعلاً مراقبت کنید، فیبر بیشتری بخورین تا یبوست نگیرین. اگر با گذشت ده روز علائم رفع نشد، برای بررسی دقیق به پزشک مراجعه کنید. برای بررسی دقیق می توانید به 09198770284 در واتساپ پیام ارسال کنید. تا شما را راهنمایی کنند.

  20. سلام.وقت بخیر.من کرونا گرفتم وبعدازبهبود یبوست گرفتم باعث شد یه غده بیرون مقعدم بوجودبیادوزخمی بشه وهربار دفع بادرد وخونریزی دارم.درمان خانگی نداره؟

    1. سلام. از بیرون زدگی عکس بگیرین و به 09198770284 در واتساپ ارسال کنید، تا بیماریتون تشخیص داده بشه بعد به طور کاما راهننمایی تون می کنن.

  21. سلام ببخشید من موقعه دفع مدفوع خیلی درد میکشم و یبوست مکرر و شدید دارم و چندین بار با فشار و درد مدفوع رو دفع کردم اما احساس میکنم که الان بر اثر فشار زیاد زخم مقعد گرفتم و الان موقعه دفع مدفوع خیلی درد میکشم و نمیتونم مدفوع را دفع کنم

  22. سلام آقای دکتر من یه دوهفته ای میشه که مقعدم زخم شده و در اثر خارج شدن مدفوع از مقعدم خوت خارج میشه چیکار کنم ؟ یه روش درمان خانگی میشه بگین .

  23. سلام خسته نباشید من بر اثر یبوست مقعدم یه خراش براشته که موقع مدفوع خیلی درد میکنه و حتی خون ریزی هم داره پماد هیدروکرتیزون استفاده کردم بهتر شد ولی بعد دوسه روز دوباره درد و سوزشش شروع شده از چی میتونه باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

  24. سلام اقای دکتر من هر از گاهی دچار اسهال و یبوست میشم و احساس میکنم مقعدم زخم شده و بعد از هر فشاری خونریزی میکنه و اخرین بار که دچار یبوست شدم شدیدا در دفع مزاج دچار مشکل شدم و خونریزی شدیدی داشتم و خیلی نگرانم باید چیکار کنم

  25. هیچ علائم خاص دیگه ای ندارم فقط حدود یک سال هست که اینطوری هستم البته هر موقعه یبوست یا دچار اسهال میشوم اینگونه می شود

  26. سلام 17سالمه مدتی هست که یبوست شدید گرفتم و تحرک کمی دارم ،هنگام دفع مدفوع مقعدم زخم میشه و درد و سوزش داره
    راه درمان خونگی براش هست؟

    1. مشاور کلینیک

      سلام. برای درمان یبوست حداقل 35 گرم فیبر در طول روز مصر نمایید. یعنی حتما از انواع میوه ها، سبزیجات و غلات در رژیم غذایی داشته باشید. اگر همچنان علائم وجود داشت، برای تشخیص علت یبوست باید باید برای معاینه تشریف بیارین.

  27. سلام اقای دکتر من چند بار تو هفته ی قبل با انگشت ک ناخن بلند داره برای رابطه جنسی باهمسرم انجام دادم و از اون موقع درد دارم و پری روز و امروز یکی در میون بعد مدفوع خون میاد ازم علتش چیه

    1. مشاور کلینیک

      سلام. خون در مدفوع علت های زیادی دارد . پیشنهاد میکنم، به این شماره ( ۰۹۱۹۸۷۷۰۲۸۴) در واتساپ پیام بدین، مشاوران ما آنلاین ویزیت می کنن و کامل راهنمایی تون می کنن.

  28. سلام من گاهی که یبوست میگیرم بعد از یبوست خونریزی دارم از مقعد و مقعدم تا چند روز بعد زخم هست
    دیروز هم همینطور شدم وخیلی اذیتم سوزش هم دارم
    شما چه راهی رو برای درمان پیشنهاد میدین؟

    1. مشاور کلینیک

      سلام. ممکن هست بواسیر یا شقاق باشه. یبوست کنترل کنید و در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

  29. سلام من بعد از رابطه ی مقعدی دچار خونریزی و بعد از اون درد شدید در زیر شکم و پهلو شدم و همچنین حالت تهوع ،و دو روز بعد حتی واسه نشستن هم مشکل دارم. ونمی تونم کوچکترین فشار یا زوری وارد کنم.
    میشه در خونه درمان شد یا باید به پزشک مراجعه کنم؟

  30. سلام. زخم مقعد در اثر رابطه جنسی هم با لیزر درمان میشه؟ میشه یک پماد به هم معرفی کنید. ممنون

  31. سلام خسته نباشید
    اقای دکتر من نزدیک ۴ماهه مقعدم براثر یوبوست زخم شده از داروهای مختلفی هم برای خوب شدنش استفاده کردم ولی بی فایدس زخم های اطراف هم مثل گوشت اضافه شده و خیلی اذیتم میکنه باید چیکارکنم؟

  32. سلام آقای دکتر نزدیک ۵.۶ روز هستش مقعدم در اثر یبوست زخم شده و احساس سوزش و درد دارم آیا با پماد درمان‌ میشه یا نیاز به عمل داره؟؟

  33. من چند روز پیش یبوست شدید گرفتم، از اون روز یبوستم خوب شده ولی روی مقعدم یک زخم عمیق به وجود اومده اون چیه الان باید چیکارش کنم که خوب بشه؟

  34. سلام خسته نباشید . من حدود یک ماه هست که از ناحیه ای که سوراخ مقعد تمام میشه به سمت کمر حدود دو سانت پارگی مقعد دارم و خیلی سوزش و خارج شدیدی داره . اما هنگام مدفوع هیچ مشکلی نداره و هیچ درد و سوزشی نداره فقد همون قسمت بالای مقعد به سمت کمر که یک خط پارگی ایجاد شده این مشکل رو دارم لطفا پاسخگو باشید ممنون

    1. مشاور کلینیک

      سلام. احتمالا یبوست یاعث ایجاد بواسیر شده. جهت تشخیص و مشاوره درمان از مقعد عکس بگیرید و برای ما به این شماره (۰۹۱۹۸۷۷۰۲۸۴)در واتساپ ارسال کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد روشهای درمان بواسیر به این صفحه مراجعه کنید.

  35. سلام من به صورت احمقانه ای یخ کوچکی را داخل مقعد کردم بعد از چند دقیقه متوجه شدم زخم کوچکی باز شده که خون میاد ولی نه اینکه در جریان باشه فقط روی زخم هست . باید به پزشک مراجعه کنم؟

  36. مسعود رجبی

    سلام آقای دکتر میشه راهنمایی بفرمایید برای زخم مقعد بعد از رابطه چه پمادی استفاده کنم؟

    1. مشاور کلینیک

      سلام. پمادد هیدروکورتیزون. اما انجام رابطه مقعدی زیاده روی نکنید، زیرا این ممکن است عوارض بسیاری را برای بیماران به همراه داشته باشد.

  37. سلام. من چند روز پیش یبوشت داشتم. بعدش متوجه شدم. یک زخم عمیق و قرمز کنار مقعدم هست که خیلی هم دردناکه. باید چیکارش کنم که خوب بشه؟

    1. مشاور کلینیک

      سلام. احتمالا شقاق هست برای تشخیص دقیق حضوراً تشریف بیارید. یا از زخم عکس بگیرید و برای ما به این شماره (۰۹۱۹۸۷۷۰۲۸۴) در واتساپ ارسال کنید.

  38. سلام دکتر
    من با فاصله های ۱ ماه یا چند هفته رابطه ی جنسی آنال هر بار دچار زخم و سوزش میشم.
    این بیماری حساب میشه یا درمان و پمادی هست که استفاده کنم؟

    1. مشاور کلینیک

      سلام. مقعد مملو از پایانه های عصبی هست؛ بنابراین درد و سوزش یا حتی خونریزی بعد از رابطه طبیعی هست اما اگر بعد از گذشت چند روز همچنان این درد و سوزش وجود داره یعنی مشکل جدی تره برای مقعد ایجاد شده که نیاز به بررسی های دقیق پزشکی دارد. برای درمان پیشنهاد میکنم، رابطه مقعدی را ترک یا به حداقل کاهش بدین چرا که ممکن هست عوارض دیگری را در پی داشته باشد.

  39. سلام آقای دکتربنده دوساله دچاریبوست شدم وبادرمان موقتی درست شدم ولی خیلی وقت پیش دچارزخم کوچیکی شدم‌.چندوقتی هم هست یک زخم عمیق ترایجادشده که خیلی سوزش ودردداره ومدفوع خیلی سخت وباخونریزی همراهه

    1. مشاور کلینیک

      سلام. در اثر یبوست مزمن دچار شقاق شدین. زخم شقاق به این راحتی ها ترمیم نمیشود. برای درمان قطعی این بیماری جراحی لیزری بهترین درمان هست. برای اطلاعات بیشتر در این مورد صفحه درمان شقاق را مطالعه کنید.
      پیشنهاد میکنم، برای تشخیص دقیق تر از زخم عکس بگیرید و برای ما به این شماره (۰۹۱۹۸۷۷۰۲۸۴) در واتساپ ارسال کنید.

  40. سلام اقای دکتر من در ۷ سالگی دچار یبوست شدم و بعد همراه با مدفوعم خودن بود و به دکتر مراجعه کردیم بعدش به مرور زمان بهتر شد ولی الان در سن۱۸ سالگی هستم که دوباره همون اتاق افتاده و شروع به خون اومدن کرده و من اسامی داروهام یادم نیست میشه یه داروی بگید من بگیرم مصرف کنم چون راستش روم نمیشه واسه این مشکل پیش هر دکتری برم ممنون از سایت خوبتون

    1. مشاور کلینیک

      سلام. باید علت خونریزی تشخیص داده بشه. بدون معاینه و بررسی چطور میشه تشخیص داده مشکلتون چی هست تا دارو مناسب تجویز بشه؟ ذکر نکردین آیا علائم دیگه ای دارید یا خیر؟ برای بررسی بیشتر حضورا تشریف بیارید یا برای مشاوره آنلاین به این شماره (۰۹۱۹۸۷۷۰۲۸۴) در واتساپ پیام دهید.

  41. سلام. من مقعدم زخم شده بود، رفتم دکتر گفتن فیستول هست و باید جراحی انجام بدم. آیا راه دیگه ای نداره که جراحی نکنم؟ از جراحی میترسم.

  42. سلام خسته نباشید من حدود ۱۰روز خونریزی با درد زیاد داشتم رفتم دکتر دارو برام تجویز کرد و نوبت کلونوسکوپی برام گذاشت الان دوسه روزه اصلا درد ندارم و ۸ روز میشه که خونریزی هم نداشتم یعنی راحت میرم دسشویی ایا به نظر شما باید کلونوسکوپی انجام بدم یا دیگه لازم نیست چون اصلا دیگه درد ندارم
    لطفا جواب بدین
    ممنونم

  43. سلام من ۴ روز پیش رابطه جنسی مقعدی داشتم و الان نه خونریزی دارم نه حتی موقع دفع درد ولی فقط تو حالت های نرمال درد شدیدی دارم میخواستم بدونم طبیعی هست؟ داخل و بیرون مقعد رو هم چک کردم برآمدگی یا چیز خاصی وجود نداره صرفا درد دارم چند روز باید صبر کنم و اگر خوب نشد دردم به دکتر مراجعه کنم؟

    1. مشاور کلینیک

      سلام. خیر طبیعی نیست. اگر تا یک هفته درد برطرف نشد به متخصص کلورکتال مراجعه کنید.

  44. سلام من بعد از رابطه ی انال درد داشتم و بعد از درد سوزش در ناحیه مقعد دارم و زخم سطحی هم میبینم. چند روز باید منتظر بمونم و خوب بشه؟ چیز جدی و خطرناکی هست و باید به دکتر مراجعه کنم؟

  45. امیر حسین زنگویی

    سلام من یه ۷ و۸ ماهی میشع بیرون زدگی روده دارم وقتی مدفوع میکنم بیرون میاد بعد میره سر جاش خارش دارم بعضی موقعه درد

  46. سلام، آقای دکتر خوبین ببخشین من چن روزه بر اثر رابطه معقدی دچار قبضیت شدم ، حس میکنم معقدم باز شده بیشتر خیلی نگرانم لطفا کمک کنید ممنون‌.

  47. سلام خسته نباشید، ۲۰ سال سن دارم پسر هستم که تقریبا از بچگی عادت خیلی بدی دارم و اونم اینه که بیشتر از نیم ساعت رو دسشویی میشینم و با آب گرم با مقعدم بازی میکنم، الان مقعدم گشاد شده و واسه مدفوع کردن هم حتما باید با مقعدم بازی کنم تا مدفوم بیاد. خیلی میترسم بی اختیاری بگیرم، میشه راهنماییم کنید

    1. سلام. این عادت ترک کنید. اگر تا چند ماه مشکلتون برطرف نشد، با متخصص کلورکتال مشورت کنید.

  48. سلام خسته نباشید . من تقریبا سه ماه پیش یبوسته شدید داشتم و باعث شد مقعدم زخم بشه ولی زیاد اهمیت ندادم بهش و بخاطر همین بدتر شد و دیگ نتونستم حتی دستشویی کنم . رفتم پیش دکتر و فقط بهم پماد داد بنظرتون زخمه شدید با پماد خوب میشه؟؟

    1. سلام. اگر زخم عمیق باشه با توجه به اینکه سه ماه گذشته بعید میدونم با پماد درمان میشه. 10 روز از پماد استفاده کنید. اگر نتیجه نگرفتید برای جراحی اقدام کنید.

  49. سلام دکتر
    من با استفاده از شلنگ چون آلت مصنوعی نداشتم از طریق مقعد خود ارضایی کردم یهو زد به روده ام خون اومد الان درد دارم نمیتونم راحت بشینم و پا بشم
    چه کاری باید انجام بدم
    دردم از سمت کلیه چپه
    خیلی بده

  50. سلام. آقای دکتر تازگی ها با همسرم رابطه داشتم از ناحیه مقعد درد گرفتم و زخم نمیدونم از سطح هست یا داخلی
    اول درد داشت بعد فقط سوزشش یکم بیشتره. با دارو حل میشه؟

  51. سلام خسته نباشید
    من حدود یک هفته پیش موقع دفع احساس سوزش و خراش در مقعدم کردم و الان هر سری موقع دفع یه مقدار سوزش دارم و بعضی موقع ها هم خیلی کم خارش دارم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. مشاور کلینیک

      سلام. در اثر اعمال فشار مقعد زخم شده. رژیم غذایی کنترل کنید دچار یبوست نشین. همچنین نوشیدن 8 لیوان آب ، یک قاشق روغن زیتون و آلو خیس خورده میتونه به دفع راحت تر کمک کنه اگر در طی 10 روز بهبودی حاصل نشد، جهت جهت معاینه و بررسی حضورا تشریف بیارید.

  52. سلام خسته نباشید حدود 3 ماه شقاق گرفتم ولی بهبود پیدا نمیکنه، پیش چند تا دکترم رفتم یه سری دارو نوشتن واسم ولی هیچ تاثیری نداشت، همه اون دکترایی هم که رفتم گفتن باید خودش با رعایت و مصرف دارو خوب بشه، وگرنه دارو و درمان دیگه ای هم نداره گفتن لیزرم اصلا درمان کننده نیس! وقتی اینجوریه پس این مشکل بدون درمانه؟!؟!

    1. مشاور کلینیک

      سلام.، دوست عزیز. متاسفانه شقاق با دارو درمان نمیشه. در مراحل اولیه مصرف دارو و پماد توصیه میشود، اما بعد از گذشت 3 ماه هیچ تاثیری در رفع بیماری نخواهد داشت. توصیه میکنم برای معاینه و بررسی حضورا تشریف بیارید.

  53. سلام. من یک زخم عمیق روی مقعدم زده که قرمز هست و یک بار خونریزی هم کرده. باید چیکارش کنم آیا پمادی داره؟

  54. سلام آقای دکتر من عمل بستن استونی داشتم و الان چند روزه که از بیمارستان مرخص شدم ولی در دفع دچار مشکل هستم و هم کمی بی اختیارم و هم در ناحیه مقعدی خیلی می سوزه باید چکار کنم

  55. سلام من ۱۷ سال دارم و ۲ هفته دچار یبوست شدم یکبار دچار خون ریزی خفیف شدم بعد از اون تا چند روز دفع بدون مشکل داشتم ولی دوباره به یبوست دچار شدم و خون ریزی شروع شد کدباز هم مقدارش کم بود تا حد المکان نمیخوام به دکتر مراجعه کنم اگر توصیه ای دارید بگین ممنون میشم

    1. مشاور کلینیک

      سلام. احتمال داره بواسیر باشه. یا اینکه به دلیل یبوست مقعد زخم شده باشه. رژیم غذایی کنترل کنید و فیبر بیشتری بخورید. میوه و سبزیحات حتما در رژیم غذایی قرار بدین. یک قاشق روغن زیتون بعد ار عر وعده هم خوبه. این موارد فقط به درمان یبوست کمک میکنه. اگر بعد از یک هفته همچنان خونریزی ادامه داشت چاره ای جز مراجعه به پزشک نیست.

  56. سلام آقای دکتر دوست من 15 سالشه به زور دوست 16 سالش بهش تجاوز کرده( الان میگه مقعدم درد داره ، نمیتونم زور کنم مدفوع کنم ، یه چیز سفیدی دور و بر مقعدمه شبیه چسپ ، خط قرمز مقعدم یکی دو سانتی بیشتر شده ، دوست داره فقط دراز بشکه وقتی پا میشه جلو چشمش سیاه میشه ، حرف یادش میره از استرس ، دور مقعدش سوزش داره ، نمیتونه بشینه میگه انگار روی سوراخ مقعدم میشینم ، نمیدونه آخر رابطه اسپ×رم پسره رفته توش یا نه ، از ترس خونه هم نمیره میگه فقط دچار بیماری یا عفونت مقعد ( بواسیر و این چیزا نشم ) چیکار کنه آقای دکتر 😔 کردستان هستیم

    1. کارشناس سایت

      سلام. احتمالا شقاق هست. غذاهای ملین و پرفیبر مثل میوه و سبزیجات بخورید و در آب گرم بنشینید اگر بعد از 2 هفته رفع نشد جهت بررسی و درمان حضورا تشریف بیارید.

    1. کارشناس سایت

      خوراکی های ملین بخورید اگر برطرف نشد، از داروهای طبیعی ملین مثل اسفرزه استفاده کنید.

  57. سلام وقتتون بخیر خروجی دورمقعد بر اثر رابطه جنسی زخم شده و خونریزی دارم حدود یکماه و خوب نشده چیکارکنم؟ بعد چه دکتری باید برم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *