درمان گشادی مقعد، علت، علائم + عکس مقعد گشاد شده

گشادی مقعد

بی اختیاری در کنترل گاز معده و مدفوع مشکل جدی و به شدت آزار دهنده ای است که خجالت و ترس بیمار را به همراه دارد. این مشکلات اغلب ناشی از گشادی مقعد ایجاد میشوند!!!

در ادامه این بحث قصد داریم، به بررسی اختلال گشادی مقعد علت ها، علائم و انواع روشهایی که برای درمان آن وجود دارد، بپردازیم:

گشادی مقعد چیست؟

گشادی مقعد در اصطلاح پزشکی با نام هایی همچون دیلاته شدن یا اتساع مقعد، شناخته میشود. منظور از این بیماری باز شدن دریچه مقعدی، بیشتر از 2 سانتی متر است.

این شرایط می تواند در برخی افراد به حدی جدی باشد که استرس و نگران شدید در آنها مانع از حضور در اجتماع گردد. اما خوشبختانه برای رفع این مشکل؛ راه های مختلفی پیش بینی شده است.

علائم و نشانه ها

علائم و نشانه های بیماری بسته به علت به وجود آورنده این شرایط متفاوت است. مثلا در برخی از افراد درد، خونریزی، خارش و سوزش مشاهده میشود و برخی دیگر هیچ یک از این علائم را ندارند. اما معمولاً اغلب بیماران علائم زیر را تجربه می کنند:

  •  بی اختیاری در کنترل گاز روده
  • بی اختیاری در کنترل مدفوع
  • ترشحات سفید رنگ مقعدی
  • باز شدن دریچه مقعد بیشتر از حالت معمول

عکس گشادی مقعد

عکس گشادی مقعد

عوارض 

این شرایط علاوه بر ضربه جسمی می تواند از نظر روحی بر شخص تاثیرات منفی داشته باشد. گشادی مقعد باعث ایجاد حس خجالت و ترس در فرد بیمار میشود، که نتیجه ی آن امتناع از حضور در اجتماع است. از طرفی این شرایط اعتماد به نفس فرد را کاهش و اثرات مخربی بر زندگی جنسی او خواهد داشت.

بیشتر بخوانید : درمان تنگی مقعد

علت

این شرایط می تواند ناشی از مشکلات مختلفی ایجاد شود، اما تجربه نشان داده علت گشادی مقعدی معمولاً با یکی از شرایط و بیماریهای زیر در ارتباط است:

بیماری بواسیر 

بیماری بواسیر یا هموروئید، به متورم شدن سیاهرگ های داخل یا خارج از مقعد گفته میشود. وقتی زائده ای در رکتوم ( انتهایی ترین بخش راست روده نزدیک دریچه مقعد) ایجاد شود. دریچه ی آن به طور کامل بسته نمیشود و بنابراین باعث گشادی دریچه مقعد میشود.

بواسیر در اثر وارد کردن فشار شدید به مقعد ایجاد میشود. این بیماری میتواند با یبوست، زایمان، بارداری و رابطه مقعدی در ارتباط باشد.

مشاوره تشخیص

راه ارتباطی با کارشناسان مرکز درمان تهران جهت مشاوره تشخیص علائم و درمان هموروئید

بیشتر بخوانید : درمان بواسیر با لیزر یا لیزر بواسیر

رابطه مقعدی

رابطه مقعدی تاثیرات منفی بسیاری بر سلامت دارد. این رابطه می تواند باعث انتقال عفونت و انواع بیماری ها گردد. اما یکی از مهمترین مضرات آن آسیب مقعد و گشاد شدن دریچه ی آن است. زیرا مقعد برخلاف واژن قابلیت ارتجاعی نداشته و وارد شدن آلت میتواند به دیواره های آن آسیب جدی وارد کند.

کهولت سن

با بالاتر رفتن سن، عضلات و ماهیچه های مقعد کیفیت و کارایی قبل را نداشته و در واقع تضعیف میشوند. کاهش استقامت عضلات می تواند باز شدن بیش از حد دریچه و گشادی مقعد را به همراه داشته باشد.

یبوست

یبوست یا دفع مدفوع خشک و سفت می تواند به دیواره های کانال مقعد آسیب وارد کند. ادامه یافتن این شرایط موجب تضعیف عضلات مقعدی شده و گشاد شدن دریچه مقعدی را به همراه دارد.

سابقه جراحی های مقعد

در مواردی نیز خطاهای جراحی به عضله مقعدی آسیب وارد کرده و عامل ایجاد این شرایط می شود. سابقه جراحی مقعد یا زایمان می تواند خطر گشادی مقعد را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید : علت خونریزی بعد از رابطه جنسی

درمان گشادی مقعد

درمان این شرایط بستگی به علت به وجود آورنده ی آن و میزان آسیب وارده به مقعد دارد. برخی از روشهای درمان این شرایط عبارتند از :

  • لیزر درمانی : بهترین روش درمان بیماریهای مقعدی است. در صورتی که علت این بیماری بواسیر باشد، می توان با استفاده از لیزر در کمتر از نیم ساعت آن را رفع نمود.
  • بیوفیدبک : یکی از تکنیک های موفق جهت توانبخشی از عضلات و ماهیچه های آسیب دیده است. در این روش با استفاده از امواج الکتریکی به بازیابی قدرت ماهیچه و تنگ شدن در طی چند جلسه کمک می کنند.
  • درمان های خانگی : گشادی دریچه ی مقعدی معمولاً شرایط حادی است که با استفاده از روشهای خانگی قابل درمان نخواهد بود. در بعضی منابع مصرف عسل برای تنگی دریچه مقعدی ذکر شده است که ما به هیچ وجه انجام آن را توصیه نمی کنیم.

بهتر است جهت کمک به درمان، از زور زدن در توالت و یا نشستن طولانی مدت بر روی توالت بپرهیزید. رعایت تغذیه مناسب و دریافت فیبر کافی با مصرف سبزیجات و میوه ها می تواند در بهبودی شما موثر باشد.

193 دیدگاه دربارهٔ «درمان گشادی مقعد، علت، علائم + عکس مقعد گشاد شده»

  1. سلام وقت بخیر من چندین بار با همسرم از پشت رابطه داشتم و الان بعد مدت ۴ ماه دریچه مقعدم هنوز تنگ نشده و باعث شده همسرم بهم شک کنه چیکار میتونم بکنم برای حل این مشکل لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام. باید با معاینه علت این موضوع مشخص بشه. ممکن هست عضلات مقعد ضعیف شده باشند. ولی به هر حال درمان داره

  2. سلام وقت بخیر خانومی هستم ۲۵ساله که عقد کردم وباهمسرم دوبار رابطه مقعدی داشتم ودریچه مقعدم گشادشده چه راهکاری برای تنگ کردن وجود دارد

    1. خیر باعث گشادی نمیشه اما می تونه مشکلات دیگه ای رو ایجاد کند مثل شقاق پس بهتر هست از انجام این کار بپرهیزید.

  3. سلام مقعد من تنگ هست هنوز میشه بگید بعد رابطه مقعدی چه کنیم که یکم پیشگیری بشه کم تر گشاد بشه

  4. سلام خسته نباشید پسری ۱۶ ساله هستم که حدوده شیش ماهیه دچار گشادی مقعد شدم،عللش از نظر خودم یبوست باشه چون چند وقتیه دچار یبوست هم شدم و عللی جز این نمیتونه وجود داشته باشه آخه نه رابطه مقعدی داشتم و…هنوز به حالت حاد نرسیده به طوری که میتونم باد معده و مدفوعم رو کنترل کنم ولی گشاد تر نسبت به قبلا شده جوری که خودم دیدمش حدوده ۳ سانت گشاد شده و موقع هایی خیلی باز میشه که رو به بغل خوابیدم و هوا می‌ره توی مقعدم. هر ماه داره بد تر میشه و نگرانم. میشه بگید درمانی براش وجود داره و اگر داره برای من چه روش درمانی توصیه می‌کنید مثلا ورزش کگل تاثیری داره؟و میشه بگید بخوام برم پزشک چه دکتری برم؟ممنون میشم پاسخ دهید.

  5. سلام میشه به من طریقه تنگ کردن مقعد را بگوید چون من چندین بار است دابطه مقعد داشتم اگر میشه طریقه اش را برایم بگویید

  6. سلام من رابطه ی مقعدی داشتم الان مقعدم خیلی گشاد شده راهی برای تنگ کردنش به جز ورزش کگل هست ؟ ظاهرش تغییری نداشته یعنی گوشت اضافه و بیرون و اینا نزده فقط گشاد شده بیماری هم ندارم

  7. با سلام وخسته نباشید من شصت یک سال دارم الان چند وقتی هست مشکل مقعدی پیدار کردم در واقع ماهیچه ست بیرون زده یا گوشت اضافه نمیدونم یعنی وقتی تو توالت میشینم مقعدم بیرون میزنه باید جای سفت بشینم تا جمع بشه ولی متاسفانه چند وقتی هست جمع نمیشه لطفا بفرمایید چه راهکاری دارید… باسپاس

    1. سلام. باید معاینه بشین تا مشخص بشه مشکل تون دقیق چی هست؟ اگر امکانش دارین از این گوشت اضافه عکس بگیرین و برای ما در واتساپ (۰۹۱۹۸۷۷۰۲۸۴) ارسال کنید تا همکاران راهنمایی کنن.

  8. سلام.من با نامزدم بعد یماه از آشنایی از عقب باهاش رابطه برقرار کردم.دیدم ک ب راحتی انجام شد و حتی وقتی با دست دو طرف باسنشو باز میکردم مقعدش مقداری باز میموند اما شیارهاش رو داره و احساس لذت و حتی ارضا هم شد.راستش ب این ک قبلا رابطه داشته خیلی شک کردم.کمکم کنین چجور باید بفهمم ک قبلا رابط ای داشته یا ن

  9. سلام من ۳۰سالمه و حدود ۲ سال میشه که چند باری رابطه مقعدی داشتم و الان احساس میکنم گاهی وقت ها قدرت کنترل مدفوع را ندارم .آیا باگذشت زمان و تکرار نشدن رابطه خوب میشه این حالت؟

    1. سلام. بستگی به میزان اسیب وارده دارد. اگر در طی چند هفته مشکل تون برطرف نشد، برای معاینه حضوری تشریف بیارین.

  10. سلاپ من پسری ۲۰ ساله هستم چندین بار رابطه ی مقعدی داشتم با دوست همسن خودم ولی بابت گشادی مقعد چیزی نمیتونم بفهمم اما الان میخوام اینکارو ترک کنم تا هم برا خودم اسیبی نرسه و هم مقعدم گشاد نشه راه خل این چیست و باید چکار کنم و چگونع بفهمم و چگونه جلوگیری کنم از این کار ممن نم راهنماییم کنید

  11. سلام..اگه اسفنکتر خارجی شل بشه با عمل میشه یه حالت اولیه برگردوند؟ باید به چه پزشکی مراجعه کنم؟

  12. ببخشید مجدد پیام دادم…خواهش میکنم جواب سوالمو بدین چون من ورزش گکل انجام دادم هیچ تاثیری نداشته اسفنکنر ای مقدم شل شده دنبال یه راه دائم هستم… عملی هست که مقعد به حالت اول برگردوند دوباره تنگ بشه؟

    1. بله ، درمان داره به این شماره تلفن در واتساپ (۰۹۱۹۸۷۷۰۲۸۴) پیام بدین راهنمایی تون می کنن.

  13. سلام چندبار با همسرم رابطه مقعدی داشتم گشاد شده عمل جراحی برای تنگ کردن مقعد وجود داره؟لطفا راهنمایی کنید با تشکر

  14. سلام.خسته نباشید
    من چندبار با نامزدم رابطه از معقد داشتم و الان از هم جدا شدیم،احساس میکنم کمی گشاد شده
    بدون عمل میشه تنگش کرد،واقعا دوست ندارم تو این حالت بمونم

  15. سلام و احترام
    طی سال گذشته درگیر سرطان رکتوم شدم و طی جراحی TEM قسمتی از اسفکتر داخلی ام هم برداشته شده. بعد از گذشت 6 ماه از جراحی در برخی موارد دچار بی اختیاری دفع گاز و ترشحات به همراه مدفوع هستم بخصوص زمانی که فعالیت بدنی و تحرک و دویدن داشته باشم. که این موضوع باعث بی تحرکی ام شده. می خوام بدونم آیا راهکاری برای درمان من وجود داره؟ بیوفیدبک چه روش درمانی است؟ آیا برای من کارایی دارد؟

    1. مشاور کلینیک

      سلام. بیوفیدبک روشی است که اعصاب عضله ی مقعد را تحریک میکند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با میزان اثربخشی این درمان با پزشک مرتبط مشورت کنید.

  16. سلام
    من تاحالا سه بار رابطه مقعدی با شوهرم داشتم که آخرین بار شش ماه پیش بوده
    ولی بار اول با دخول درد آنچنانی نداشتم و بارهای بعد هم به همین ترتیب با اینکه هیچ رابطه ای نداشتم علتش چیه؟

    الان هم انگشت به راحتی وارد میشه این یعنی مقعدم گشاد شده؟

  17. فتانه محسنی

    سلام اقای دکتر من 36 سالم هست ولی در اثر رابطه مقعدی متعدد دچار گشادی مقعد و همین طور بواسیر شدم ایا راهی هست که بشه، این بیماری ها راه درمان قطع دارن؟

  18. سلام.من ب مدت ده سال یه تیکه گوشت از مقعدم بیرون زده که وقتی تو دستشویی میشینم شدیدتر میشه ب طوری که اسفکترهای دورمقعدمو یه طرفشو کامل میندازه خیلی نگرانم توروخدا علتش چیه آخه یه طرفش میفته و شل میشه آیا با عمل جراحی درست میشه؟

  19. سلام وقت بخیر پسر هستم ۱۶ سال دارم من طی چند سال گذشته بعضی وقت ها به مقعد خود اشیایی رو وارد میکردم و در واقع با اون کار حال میکردم الان از این کار خود پشیمان هستم و میخوام که مقعدام به حالت اول خود بر گرده لطفا راه نمایی کند

  20. سلام .خسته نباشید…خواهش میکنم کمکم کنید خیلی نگرانم ممنون میشم دعاتون۳میکنم….پسری 18ساله هستم حدود 4سال پیش یک بار رابطه مقعدی داشتم به پسری چند سال از خودم کوچک تر …مقعدم گشاد شده درد ندارم علاعم ندارم فقط دهانه بیش از اندازه باز شده و حس بدی دارم وقتی راه میرم و شلوار اضیتم میکنه یه خورده بهتر شده بودم فوتبال بازی میکردم زمین خوردم دوباره به حالت اول برگشتم ….راهی هست که از این کابوس خلاص بشم یا آیا مقعد به حالت اول بر میگرده؟تو رو خدا راهنمایی کنید

    1. مشاور کلینیک

      سلام. معمولاً مقعد بعد از طی مدتی به حالت اول برمیگرده . توصیه میکنم چند ماه مرتب ورزش کگل انجام بدین. اگر بهتر نشد باید برای انجام درمان های دیگر با پزشک مشورت کنید.

  21. سلام. ببخشید که هی سوال میکنم….نگرانم …لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم….با مراجعه به پزشک چه درمان هایی صورت میگیره مثلا اگه گشادی کم باشه چه درمانی و اگه زیاد باشه چه درمانی…..و اینکه اگه جراحی یا لیزر باشه هزینه چقدر میشه …..ممنون میشم لطفا راهنمایی کنید …لطفا

    1. مشاور کلینیک

      در ابتدا درمان های دیگه ای انجام میشن، اگر این درمان ها پاسخ گو نبودند، از روشهای جراحی استفاده میشود.

  22. سلام خسته نباشید….اگه علت گشادی مقعد رابطه مقعدی باشه درمانی وجود داره و یا لیزر و جراحی هست که به حالت اول برگرده

  23. میشه یه هزینه حدودی برا جراحی و لیزر گشادی مقعد حاصل از رابطه مقعدی بفرمائید حدودی هم بگید اشکال نداره فقط لطفا بگید

  24. سلام ..خسته نباشید….برای گشادی مقعد حاصل از رابطه مقعدی درمان بیوفیدبک هم انجام میشه ….تاثبر گذاره؟

  25. سلام عمل جراحی برای تنگ کردن مقعد وجود دارد؟ درصورت نداشتن رابطه این تنگ شدن دائمی است؟ یا بعد چندسال برمیگرده؟

  26. ببخشید باز پیام دادم برای جراحی تنگ کردن مقعد باید به چه پزشکی مراجعه کنم جراح عمومی؟

  27. سلام من چندبار رابطه مقعدی داشتم به سه پزشک مراجعه کردم گفتند مقعد سالم است ولی وقتی خودم دست میزنم احساس میکنم یک طرف اسفکتر شل تر و گشاد از طرف دیگر است ولی ب حراح کولورکتال مراجعه کردم گفت چنین چیزی امکان داره تو عکس مشخص نیست دست میزنم معلومه با این تفاسیر باید ب حرف دکتر اعتماد کنم؟یعنی چنین چیزی امکان ندارد که فقط یک طرف اسفکتر گشاد و شل باشد؟

  28. سلام گشادی مقعد در اثر رابطه جنسی قابل جراحی است؟ بعد از جراحی مقعد به حالت قبل برمیگردد؟ ودائمی است؟ برای جراحی باید به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

  29. سلام.آیا گشاد شدن اسفکترها جراحی دارد؟ در اثر رابطه گشاد شده ب جز بیوفیدبک و کگل درمانش چیست؟

  30. بعد ببخشید زیاد سوال میپرسم اگه‌جراحی انجام بشه شکل کارایی عضله مثل سابق میشود؟ چون من ورزش کگل انجام دادم جواب نداده

  31. سلام من فقط یک بار رابطه مقعدی داشتم الان حس میکنم اسفنتکر خارجیم آسیب دیده با منقبض کردن مقعدم میتونم گاز روده ام رو نگه دارم مشکل دفع مدفوع رو ندارم یه شماره واتساپ میدین عکس از مقعدم بفرستم تا ببینید وضعیتم چطوره ممنون میشم واتساپو بدین چون روم نمیشه برم پیش دکتر

  32. سلام آیا مقعدی که دراثر رابطه گشاد شده و اسفکترهاش شل شده را میتوان با جراحی به حالت اول برگرداند؟ یعنی با عمل مثل اول میشه؟

    1. مشاور کلینیک

      سلام. در ابتدا درمان های دیگری نظیر بیوفیدیک اعمال میشود، درمان های جراحی آخرین راهکار خواهند بود.

  33. شرمنده زیاد سوال میپرسم من یکسال ورزش کگل انجام دادم ولی تاثیر نداشته همونجوریه یعنی جراحی کنم آناتومی مقعد مثل سابق میشه؟

  34. سلام اگر مقعد دراثر رابطه گشاد شده باشد غیر از بیوفیدبک و کگل درمانش چیست؟بعد امکان دارد که دوباره گشاد شود حتی اگر رابطه نداشته باشیم؟گشادیش زیاد نیست اگر عمل کنم مثل قبل میشه توروخدا جوابمو بدین

    1. مشاور کلینیک

      سلام. اول ورزش و بیوفیدبک توصیه میشود. اگر اثر بخش نبود در مراحل بعدی ممکن هست جراحی انجام بشه.

  35. جراحی کنم درست میشه میخوام ازدواج کنم ابروم میره بخدا خیلی پشیمونم میخوام بدونم با جراحی شکل مقعد مثل سابق میشه؟

  36. سلام.من توی ۲۰ سالگی یه زایمان سخت داشتم که باعث گشادی و اسیب دیدن اسفنکترهای مقعدم شد ۴۰ سال سن دارم به جراح روده مراجعه کردم برام ۲۰ جلسه بیوفیدبک‌ تجویز کرد ولی نتیجه ای حاصل نشد راه دیگه ای نیست که من به بهبودی برسم و مقعدم دوباره جمع شه؟چون اسفنکترهای مقعدم شدید اسیب دیده آیا راه درمانی داره؟

  37. سلام .خسته نباشید .ممنون میشم راهنمایی کنید…..چهار سال پیش رابطه مقعدی داشتم الان مقعدم حتی نسبت به اول بد تر شده و گشادی مقعد بیشتر شده به دکتر کلورکتال مراجعه کردم ورزشی گفتن انجام دادم ولی اصلا تاثیر گذار نبود ….18ساله هستم …درمانش چی هست تو رو خدا کمکم کنید…..آیا دکتر در مرحله آخر دست به جراحی میزنه…هیج علاعمی ندارم فقط گشاد شده و هنگام راه رفتن و کار انجام دادن اضیت میکنه…در مرحله آخر جراحی انجام میشه….خیلی نگرانم لطفا کمک کنید ممنون از شما

  38. سلام من یه پسر ۱۶ ساله هستم حدود ۲ سال پیش وقتی خانواده توی خونه نبودن شب رو با پسرخاله هام خوابیدم و بعد اون شب باهم بازی های زشت انجام دادید بعدش اون چند وقت آلت هم رو بازی میکردیم که بعد یواش یواش رابطه مقعدی انجام دادیم ولی در هیچ کدوم آلت پسرخالم وارد نشد ولی بعد اون من خود ارضای رو یاد گرفتم وبعد ها برای اینکه ارضا بشم مداد یا یه چیز هایی وارد مقعدم میکردم الان دیگه چیزی وارد مقعدم نمیکم ولی باز خود ارضای دارم اخرین بار دیروز انجام دادم… میشه کمکم کنید فکر میکنم مقعدم یکم به سمت بیرون شده اسنفنگترش

    1. مشاور کلینیک

      سلام. از رابطه مقعدی پرهیز کنید! تمام علائم بعد از مدتی برطرف خواهد شد. در غیر این صورت باید حضورا به پزشک مراجعه کنید.

  39. سلام حدود دوسال عقد کردم و بالای ۲۰ بار باهمسرم رابطه مقعدی داشتم سوراخ مقعدم حالت بیضی و کشیده شده به دکترمراجعه کردم بیوفیدبک نوشت ۱۵ جلسه رفتم فایده ای نداشت اگه جراحی کنم سوراخ مقعدم دوباره مثل قبل تنگ میشه؟

  40. سلام وقتتون بخیر…۵ سال ازدواج کردم تو این پنج سال باهمسرم رابطه مقعدی متعددی داشتم به طوری که سوراخ مقعدم گشاد شده و اسفنکترهاش به شدت شل شده به جراح کولورکاال مراجعه کردم و بیوفیدبک نوشت ۲۵ جلسه انجام دادم وتوخونه تمرینات کگل را‌مرتب انجام میدادم ولی بهبودی حاصل نشد امکان داره با جراحی اسفکنترهام و سوراخ مقعدم با جراحی به وضعیت قبل برگرده؟ ممنون از اینکه پاسخ میدین

  41. سلام من گشادی مقعد ندارم ولی نمی تونم باد معدم رو زیاد نگهدارم فقط یه بار با یه چیز پلاستیکی با پشتم بازی کردم ولی حدودا ۱ سال گذشته ببخشید میگما ولی سکس یا هر چیز دیگه ای هم نداشتم فقط ۱ بار با یه شی اونم فقط حدودا ۱ دقیقه نشد میشه بگید الان مشکل چیه به دکتر هم مراجعه کردم گفت مشکلی نیست واگر باد معده در حالت عادی بتونم کنترل کنم مشکلی نیست و منم میتونم در حالت عادی کنترل کنم ولی اگه خیلی مثلا دلم درد بگیره نمیشه و گاهی نمیتونم کنترل کنم. میشه راهنمایی کنید

  42. سلام من با مقعد خود با انگشت بازی کردم ولی احساس میکنم مقعدم یکمی گشاد شده باید چیکنم خیلی کمه

    1. میتونم باد معده رو تحمل کنم و مدفوع خود رو میتونم تحمل کنم ولی احساس میکنم یکمی گشاد شده

      1. مشاور کلینیک

        سلام. اگر رابطه مقعدی را ترک کنید، این گشادی اندک هم بعد از مدتی رفع خواهد شد.

  43. سلام من 17سالمه پسر هستم من 14سالگی اصن نمی‌فهمیدم چی به چی بود با دوستم رابطه از پشت برقرار کردم الان فکر میکنم هنوزم یکم مقعدم گشاد هست من چیکار میتونم بکنم که مقعدم به حالت اول برگرده خیلی خجالت میکشم

    1. مشاور کلینیک

      سلام. آیا هم این رابطه را ادامه می دهید؟ انجام این رابطه را ترک کنید بعد از مدتی به حالت قبل برمیگرده. ورزش کگل و بیوفیدیک هم میتونه موثر باشه.

        1. مشاور کلینیک

          با یک بار رابطه تغییری در شکل مقعد رخ نمی ده. با این حال ورزش کگل امتحان کنید اگر موثر نبود، بیوفیدیک باید انجام بشه.

  44. سلام وقتتون بخیر من با همسرم چتدبار رابطه از پشت داشتم سوراخ مقعدم گشاد شده و اسفنکترها شل سده بیوفیدبک رفتم تاثیر نداشته اگه عمل کنم مقعدم تنگی سابق رو داره یا فقط تا حدودی بهتر میشه؟ممنون که وقت میزارین

  45. سلام خسته نباشید
    من 6بارب رابطه مقعدی داشتم و الان در قسمت بالای مقعد گوشت اضافه دارم و در قسمت بالا و پایین مقعد تعدادی از چین ها از بین رفتن…برای ترمیم چین ها راهی هست؟ و اینکه بواسیر دارم خونریزی ندارم.گاهی خارش یا سوزش دارم چیکار کنم میترسم

    1. مشاور کلینیک

      سلام. برای درمان بواسیر میتونید لیزر انجام بدین. با لیزر بواسیر بدون درد و خونریزی در یک جلسه این بیماری از بین میره. در ضمن احتمالا گوشت اضافه هم بواسیر خارجی هست برای تشخیص دقیق باید معاینه بشین حضورا تشریف بیارید.

  46. سلام من یه ماهی میشه نامزد کردم تو اولین رابطه با نگاه کردن متوجه شدم نامزدم معقدش گشاده و به راهتی باهاش س ک س مقعدی کردم از کجا میشه متوجه شد قبلا رابطه معقدی داشته یا نع مممون میشم راهنمایی کنین .

    1. مشاور کلینیک

      سلام. بهتون توصیه میکنم شک و دو دلی کنار بگذارید. بدن انسان ها با هم متفاوت هست. تشخیص چنین موضوعی فقط توسط پزشک قانونی امکان پذیر هست.

  47. سلام من با همسرم رابطه مقعدی زیادی داشتم طوری که سوراخ مقعدم گشاد شده و اسفکنترهاش خیلی شل شده بیوفیدبک و فیزیوتراپی کف لگن رفتم ولی خوب نشدم اگه عمل جراحی کنم وضعیت نرمال برمیگرده یعنی اناتومی مقعدم به وضعیت قبل برمیگرده؟

  48. سلام من با نامزدم بارها رابطه مقعدی داشتیم و الان کمی گساد شده ایا با لیزر رفع میشه؟
    یا با ورزش و قطع رابطه؟

  49. سلام دکتر خاستم بدونم پزشک ارتش میتونه تشخیص بده رابطه مقعدی داشتم یا خیر؟ بالای ۱۰ بار انجام دادم اگر اره راهی برای برگردوندنش ب حالت قبل هست؟

  50. سلام خسته نباشید من نامزد داشتم و چند باری رابطه مقعدی داشتیم و الان جدا شدیم چند بار رابطه داشتیم و مقعد من با هرباررابطه که داشتیم بعد رابطه انگار به حالت اولیه برمی گشت و سریع حالت تنگی پیدا میکرد و الا6ماه از آخرین رابطه ام گذشته میخوام بدونم امکانش هست مقعدم تنگ بشه و به حالت اول برگرده چون میخوام ازدواج کنم درآینده و میخوام بدونم مشخص میشه که رابطه داشتم یا نه نگرانم لطفا جواب بدید به مرور تنگ میشه ومشخص میشه ایا؟

    1. مشاور کلینیک

      سلام. چون میگین 6 ماه از آخرین رابطه گذشته اگر میخواست تغییری کنه در این مدت زمان تغییر میکرد. اما در مورد اینکه مشخص میشه یا خیر باید معاینه بشین. این مورد بستگی به دفعات رابطه و میزان آسیب وارده به مقعد دارد.

  51. سلام من جراحی بواسیر انجام دادم و سوراخ مقعدم یکم گشاد شده و بی اختیاری گرفتم به جراح عمومی مراجعه کردم گفت مقعدت اسیب دیده و برام دارو نوشت و بیوفیدبک تجویز کرد چندجلسه رفتم تاثیر نداشته واسه بی اختیاریم داروتجویز کرد ولی همچنان بی اختیاری دارم خیلی خودمو لعنت میکنم واسه عملی که کردم مجردم و رابطه مقعدی نداشتم و نگرانم واسه ازدواجم آش نخورده دهن سوخته نشم راه درمان چیه چون هم دارومصرف کردم هم ورزش بیوفیدبک؟ با توجه ب اینکه گشادی قابل توجه نداره آیا میشه مقعدو ب حالت سابق دراورد؟ ممنون که وقت میزارین

    1. مشاور کلینیک

      سلام. متاسفانه آسیب مقعد و بی اختیاری از عوارض جراحی سنتی هست. اما این بیماریها هم بسته به میزان آسیب وارده تا حدودی قابل درمان هستند. شما باید با متخصص کلورکتال مشورت کنید.

    1. مشاور کلینیک

      سلام بله اگر بیوفیبک جواب نده جراحی انجام میشه. برای اطلاعات کامل تر به متخصص کلورکتال مراجعه کنید.

  52. سلام دکتر اگه مقعد گشاد شده باشه میشه با جراحی درستش کرد و جراحی واسه تنگ کردن مقعد وجود داره؟ امروز از یک متخصص کولورکتال پرسیدم گفت چنین جراحی وجود نداره میشه راهنمایی کنید آیا حرفش درسته؟

  53. ببخشید زیاد سوال میپرسم در چه صورتی جراحی میکنن؟ چون همه درمان ها رو انجام دادم درمان دارویی بیوفیدبک ورزش کگل ولی تاثیری تو بی اختیاریم نداشته خیلی شدیده گشادی قابل توجهی نداره ولی بی اختیاریم زیاده زندگیمو تحت تاثیر قرار داده

  54. سلام وقت بخیر
    من پسر هستم و 35 سالمه. ببخشید سوالم یکم عجیبه. ولی من دوست دارم رابطه مقعدی رو تجربه کنم. عملی هست که بشه ماهیچه های مقعد رو شل کرد یا به اصطلاح مقعد گشاد بشه؟

  55. سلام درصورت جراحی گشادی مقعد اگه دیگه رایطه نداشته باشیم بعد از چند سال دوباره گشاد میشه یا دائم میمونه؟

    1. سلام. در مراحل اولیه درمان با ورزش و بیوفیدیک انجام میشه در صورت عدم پاسخگویی، جراحی انجام میشه. برای درمان با متخصص کلورکتال مشورت کنید.

  56. سلام ، من ۵۵ ساله هستم حدود ۲۰ سال پیش به علت هموروئید جراحی شدم اما خطای پزشکی باعث شد که دور مقعد ورم کرده بشه و گاهی اوقات خونریزی دارم ، پزشک جراح برای جبران خطا پیشنهاد جراحی دوباره رایگان داد که به خاطر سختی و ترس قبول نکردم ، کلا از اون درد وحشتناک بواسیر رو ندارم اما در شرایط خاص قادر به کنترل باد معده و گاهی مدفوع نیستم خواهشمندم راهنمایی بفرمایید . متشکرم

  57. سلام ایا رابطه مقعدی در راه رفتن فرد تاثیر میذاره یا کمرش ضعیف میشه اگه میشه باید چطوری دوباره مثل قبل شد؟

  58. سلام پسری ۲۵ ساله هستم دارم میرم خدمت متاسفانه رابطه مقعدی ناخاسته (تج.وز) داشتم ولی چیزی تو نرفت اما خیلی گشاد شده و احساس مردونگیمو از دست دادم و حس میکنم اندام و حرکات ب.سنم مثله خانوم ها شده و خیلی غیر عادی نرم شده راه کاری براش هست که از شر به بیماری و احساس بد خلاص شم

  59. سلام و خسته نباشید بنده ۱۸ سالمه و پسرم حدود چهار ماه بود که بعد از خوردن یه نوع ماهی که بهش حساسیت داشتم اسهال شدید گرفتم تا یک هفته ،،و بعدش هم به مدت چهار ماه یبوست و خشکی روده شدید گرفته بودم فقط دو یا سه روز یبار مدفوعم میومد!!تازه با هزار زور و آخرش کامل هم نمیومد یبار دیگه واقعا خیلی فشار اومد نمیدونم چجوری بواسیرم پاره نشد حالا بهتر شده و روزی یکی دو بار میاد ولی نه کامل،اصل مطالب اینه: مقدم گشاد شده بیشتر دهانه و خود سوراخ مقعد به قطر یه خودکار بره تا آخر و لذت موقع سکس رو از دست دادم کامل حتما باید عمل بشه یا راه دیگه ای هست؟

  60. سلام.باچن بار رابطه مقعد حالت اولیه خودشو ازدست میده؟؟اگ طرف وارد باشه توکارو جوری التشو وارد کنه ک ب بافتهااسیب نرسه چقد احتمال برنگشتن ب حالت اولیه هس؟واینک میگن اگ بین هررابط فاصله طولانی بیوفته ب حالت اولیه برمیگرده درسته؟

    1. مشاور کلینیک

      سلام. نمیشه تعداد مشخصی تعیین کرد. و آسیب مقعد رابطه ای با میزان مهارت شریک جنسی ندارد. بله در بیشتر موارد مقعد به حالت اولیه برمیگرده ولی این در صورتی هست که رابطه ها زیاد نباشه.

  61. سلام
    بدون خجالت میخوام مشکل خودم رو بگم
    یک _ من شاید صد بار با هرکسی رابطه مقعدی از پشت داشتم
    دو _ شاید بیشتر از صد بار هرچی گیرم اومده تو مقعدم فرو کردم و بیشتر بادمجون و تخم مرغ بوده
    سه _ همیشه موقع دستشوی رفتن با شیلنگ چند بار تو مقعدم آب پر میکنم
    الان مقعدم کمی زده بیرون و درد داره چی کار باید بکنم

    1. مشاور کلینیک

      سلام. احتمال داره بواسیر یا شایدم بیرون زدگی روده باشه، برای تشخیص نیاز هست که معاینه بشین.

  62. سلام ببخشید من دختری 17 ساله هستم 1 سال پيش 3 بار رابطه مقعدی داشتم والان حس میکنم مقعدم گشاد شده درحدی که دو انگشت به راحتی وارد می‌شوند ولی درحدی نیس که نمیتونم باد معدم رو کنترل کنم لطفا راه درمان چیست و اگر بخواهم عمل جراحی کنم چقد طول می کشد

  63. سلام وقت بخیر
    ببخشید من پسری ۱۷ ساله هستم مدتی حس میکنم مقعدم گشاد شده آیا بخاطر زیاد نشستن در توالته یا زور زدن برای دفع مدفوع زیاد نیست کمه ولی حس میکنم از حالت عادی خارج شده علائمی چون خارش یا بی اختیاری در مدفوع ندارم ولی کمی مقعدم گشاد شده اما اسم تخصصش چیه که به پزشک مراجعه کنم واینکه آیا نیازی هست مراجعه کنم یانه؟

  64. سلام پسری ۱۶ ساله هستم مقعد من یزره گشاد شده می تونم گاز با مدفوع رو تحمل کنم هیچ علائمی ندارم ۳ ماه پیش بود این رابطه رو انجام دادم خیلی استرس دارم

  65. سلام
    ببخشید من ۴ یا ۵ ساله پیش یکبار از پشت رابطه داشتم.میخوام ازدواج کنم میترسم همسرم متوجه بشه.مشکلی هم ندارم فقط بهم گفتن اگه از بعدها همسرت از پشت باهات رابطه برقرار کنه متوجه میشه که مقعد تنگ نیست.باید چکار کنم؟

  66. سلام خسته نباشید من پسرم و ۱۶ سالمه قدم ۱۶۶ وزنم ۴۸ حدود شش بار در یک روز انگشتم را وارد مقعدم کردم که دفعه ی آخر خون آمد و دیگه انجام ندادم و پشیمان شدم الان ۴ روز میگذره بی اختیاری باد معده ندارم ولی حس میکنم خارج کردنش از قبل آسون تر شده روز اول هنگام مدفوع خارش و سوزش داشتم روز دوم کمتر شده بود الان کامل سوزشش خوب شده ولی مقعدم گشاد شده خواستم ببینم باید برم دکتر یا ممکنه با تمرین کگل خوب بشه ؟
    واین که تو این مدت میتونم برم استخر یا آبگرم ؟
    ممنون میشم جواب بدین
    با تشکر از سایت خوبتون

    1. کارشناس سایت

      سلام. اگر یک روز اینکار انجام دادین مشکلی نداره نگران نباشید. احتمالا مقعد زخم شده و بهبود یافته است.

  67. سلام.من چند بار شی هایی رو وارد مقعدم کردم.و یک شب متوجه شدم که وقتی دراز می کشم هوا وارد بدنم میشه از مقعد و بدنم پر هوا میشه و موقع پیاده روی و بعد از مدفوع کردن بدتر میشه.و الآن ۴ ماهی هست که اینجوری ام.و کلافه ام کرده.بعد از چند روز خودش بهتر شد و هوای کمتری وارد بدنم میشدولی دوباره چندروزیه که بدتر شده و شکمم ورم میکنه و دل درد و نفخ مداوم دارم.و قبلاً همراه با هوا احساس سرنا هم داشتم در مقعدم که فکر کنم به خاطره احساس ورود هواست و الآن احساس گرما هم باهاش دارم که فکر کنم به دلیل خروج هوا باشه و احساس چیزی در مقعدم می کنم که بعضی مواقع درد میگیره و به پزشکم رفتم و گفت بیا تا چند تاآزمایش بنویسم منم ترسیدم و ندفتم.صیح ها که از خواب بلند میشم چند دقیقه دیگه هوا وارد نمیشه و بعدش شروع میشه.و حالا به خاطره شی هاست؟؟؟و مشکلم گشادی مقعده؟؟؟چه درمان خونگی هست براش؟؟؟و من خیلی یبوست پیدا می کردم و می تونه به خاطره یبوستم باشه؟؟؟و می تونم از ورزش کگل استفاده کنم؟؟؟پیداروی برم یا نه؟.

    1. بعید میدونم علائم شما به خودارضایی مربوط باشه برای تشخیص نیاز به معاینه و بررسی های دقیق است.

  68. سلام
    پسرم ۱۷ سالمه
    اشیا وارد مقعدم میکردم و پشیمانم و مقعدم الان گشاد شده طوری که ۳ انگشت داخلش وارد میشه و یه سری گوشت و زائده بیرون دریچه مقعد دیده میشه بنظر شما عمل نیازه یا با ورزش کگل توی چند ماه درمان میشه
    و آیا بعد از انجام تمرینات کگل یا عمل زائده ای بیرون میزنه یا مقعد از حالت اولیه خودش خارج میشه یا که مشخص نمیشه قبلا گشاد بوده؟
    متشکرم اگه جواب بدین

    1. کارشناس سایت

      سلام. به مرور بهتر میشه،اما این بستگی به میزان آسیب داره. بهتر هست به یک پزشک مراجعه کنید تا میزان آسیب بررسی کنن و بعد از درمان مناسب تجویز کنن.

  69. با سلام پسر 18 ساله ای هستم که نزدیک به 3 تا 4 سالی میشه که اشیاء و میوه جات و … به مقعدم دارم وارد میکنم و بعد از هربار انجام دادن ناراحتی تمام وجودم رو میگیره.هر بار هم می خوام ترکش کنم اما به دلیل لذتش دوباره انجام میدم.بعد از انجام مقعدم بعد از چند روز به حالت اول برمیگرده.اوایل مشکلاتی وجود داشت اما الان هیچ اتفافی نمی افته بعد از وارد کردن شی ء و بعد از چند روز به حالت اول برمیگرده.اما مشخصه که تمام مقعد و باسنم از حالت اول خود خارج شده و می خوام این مشکل حل بشه.البته توی هرگز رابطه مقعدی نداشتم و امیدوارم مشکلم حل بشه.ممنون میشم اگه کمکم کنین.

    1. کارشناس سایت

      سلام دوست عزیز از انجام این کار حتما پرهیز کنید علاوه بر آن به یک متخصص بیماری های مقعدی و سکس تراپیست مراجعه کنید

  70. سلام دخترم ۱۷ سالمه چند بار از عقب رابطه داشتم حدود چهار یا پنج بار
    نمیخام گشاد شه و نمیتونم دکتر برم چون نمیخام خانوادم بفهمه میشه کمکم کنید لطفا

  71. و اینم بگم بعد هر بار رابطه انگار ک تنگ تر شده چون دردش ع قبل بیشتر و وقتی دخول انجام میشه خیلی درد دارع انگار ک دفعه اوله رابطه دارم
    اگ دیگه رابطه مقعدی نداشتع باشم درست میشه؟

    1. کارشناس سایت

      سلام دوست عزیز خیر عضلات اسفنکتر ارتجاعی نبوده و با عدم برقراری رابطه درمان نخواهد شد، لیزر یا بوتاکس روشهاا درمان گشادی مقعدی هستند.

  72. سلام
    من الان 16 سالمه و دو سال پیش تو 14 سالگی برای کنجکاوی انگشتم رو درون مقعدم فرو میکردم بعد از این حداقل 7 روز طول کشید بعد این کارو نکردم تا دو سه ماه بعدش که این دفعه با انگشت نه با ‌شی های بزرگ تر مثل خیار… الان نگرانم که گشاد شده یا نه کنترل مدفوع و گاز معده هم دارم ولی نگرانم ایا به مرور زمان درست میشه؟

    1. کارشناس سایت

      سلام دوست عزیز به هیچ عنواناین کار را تکرار نکنید؛ عدم تکرار این کار موجب بهتر شدن شرایط اسفنکتر می شود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *